torsdag 20 februari 2014

Den där typiska glasartade blicken

Fjärde dagen med feber... Andra dagen med feber för Märta och Olle...
Märta och jag orkar bara vara uppe korta stunder. Vi sover mest. Lämnar inte sängen. Vi har t.o.m samma temp. Idag ligger den på 38,4. Den låg på runt 39 igår.

Olle ligger kvar på 39 idag igen. Men han är mycket piggare. Orkar vara uppe och leka. Ja, man märker ju på honom att det inte är samma energi som vanligt men han är definitivt piggare än jag och Märtis tillsammans.
Märta är slö och har den där typiska glasartade blicken man får vid feber. Stackars min lilla skrota! Om jag kunde skulle jag ta över feber, trötthet och snuva...
Men hon äter som en häst så därför oroar jag mig inte för hennes hälsa. Eller ja, som förälder så nojar man ju för minsta lilla grej. Men hade hon inte ätit eller druckit och varit så här slö hade jag blivit orolig.

Imorgon hoppas jag att febern är borta för de små. Jag hoppas jag slipper den också men barnen i första hand.
Jag kan lugnt säga att detta är bland det värsta jag har varit med om i vuxen ålder! Jag har aldrig haft så här hög feber så här länge i vuxen ålder! Jag är helt däckad, totalt knockad, överkörd, död!

Nu orkar jag faktiskt inte skriva mer...
Vi hörs och ses när tillfälle och ork ges.
Kram på er!

P.S. Tack och lov för svtplay och Netflix sådana här dystra stunder i livet...;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar