onsdag 30 januari 2013

Stress, jobb och musik

Dagen började med att vi försov oss. Vaknade med ett ryck och tittade på klockan som visade 06:40. På en halvtimme lyckades jag göra i ordning mig själv och barnen. Stressigt värre. Men det gick, helt otroligt! Alla barnen kom i tid till skolan och jag hade t.o.m tid över att köpa mig lite god frukost på vägen till jobbet.

Annars har det varit rätt lugnt på jobbet. Jag hoppas att det fortsätter så eftersom jag ska vara själv på jobbet nästa vecka, då chefen och en av mina kollegor (närmare bestämt min bonusfar och mor) åker på konferensresa. Såklart har jag ju en kollega (närmare bestämt min far) som hjälper mig men det är alltid lite pirrigt att vara chef för en vecka.:-)

Snart börjar Mia på Grötö. Innan dess har jag tänkt att blondera håret (ja, igen :-). Får se hur det blir med det.

Ett band och en artist jag lyssnar mycket på nu är Mumford & Sons och Birdy. Gissa om jag blev lycklig när jag hörde att de gjort en låt tillsammans. En låt till filmen Brave (Modig är svensk titel). Den är så jäkla bra! Och samtidigt som jag lyssnar på den så föds en massa inspiration i mitt huvud till egna låtar. Det kan bara bli bra.:-)

God kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar