söndag 13 januari 2013

Hus-spöket

De flesta som känner oss vet att vi har ett hus-spöke. Lite nu och då kan vi känna lukten av cigarettrök. Jag tror att det är "han" som röker. "Han" verkar älska det här huset lika mycket som vi. Och "han" är väldigt mån om oss. Förra året var en incident med några raketer på hallgolvet. Om det kan du läsa här.
Härom dagen var handtaget till spisen spårlöst borta. Du kan se handtaget på bilden ovanpå surströmmingsburkarna.

Jag tänkte som jag brukar "Det dyker väl upp snart". Och mycket riktigt. Jag och Danne var i köket och diskade upp efter dagens middag när vi hörde något som ramlade ner i golvet. Danne gick in i vardagsrummet där ljudet kom ifrån. Och där, framför spisen låg handtaget.
Det kändes lite läskigt men vi var noga med att tacka så mycket för det återfunna handtaget.
Det obehagligt när vi känner oss iakttagna, för det händer också ibland. Men vid sådana här tillfällen så känner jag mest kärlek och tacksamhet.
Det är inte alla som har ett hus-spöke som håller reda på grejerna åt en.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar