tisdag 20 november 2012

Mot ljusare tider

Vi går mot mörkare tider. Snart är den långa kalla vintern här. Vi har redan hunnit ha 10 minusgrader här i Hörnet(t), men nu har temperaturen stigit igen och låg runt 5 grader på idag. Men eftersom det regnar så blir det extra rått och kallt.

Men min hårfärg går däremot mot ljusare tider. Efter att ha färgat håret mörkt, i alla olika sorts nyanser från ljus brunt till svart, i 15 års tid så är jag så trött på att behöva färga utväxten i tid och otid. Oftast så är det en gång i månaden men utväxten börjar synas redan en vecka efter det är nyfärgat. Och ska jag vara ärlig så saknar jag att vara ljushårig. Det var så länge sen så jag undrar lite hur det var att ha ljust hår, ser jag likadan ut som då?

Än så länge är jag långt ifrån så ljus som jag var när jag var liten. Har inte tänkt att bli så blond heller. Jag trivs rätt bra med färgen jag har nu.
Enda problemet är att jag hela tiden undrar vem alla dessa rödblonda hårstrån, jag hittar överallt, tillhör. Helst när de sitter på min makes kläder...;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar