tisdag 8 maj 2012

Vi får se om den dagen blir imorgon

Magsjukan härjar i våra kroppar. Inte så att vi ligger och kräks hela tiden. Men tillräckligt för att vi ska hålla oss borta från civilisationen.
Vilken tur att jag handlade för hela veckan igår! Såklart så kunde jag ju inte förutse att det behövdes blåbärssoppa och Proviva. Men som tur är så har vi en räddande ängel i mamma/mormor som handlar alla extra förnödenheter. (Tack mamma!:-)

Danne är bortrest i jobb tills på fredag(!). I vanliga fall så brukar han komma hem på torsdagkvällarna när han är ute och jobbar. Men denna vecka så är det som sagt på fredag. Så jag gör så gott jag kan när jag är ensam med barnen.

Loa har feber och Lovisa har ont i magen. Själv känner jag mig uppsvälld som om jag vore gravid och jag  är så trött efter att inte fått någon sammanhängande sömn i natt. Så vi tittar på film och vilar hela dagen. Kanske går vi ut en stund på eftermiddagen i det vackra vårvädret. Och gör vi inte det så är det ju en dag imorgon också. Vid magsjuka så ska ju barnen vara hemma en dag utan symtom. Vi får se om den dagen blir imorgon. Förhoppningsvis så är det en lätt form av magsjuka som går över snabbt. Håll en tumme för oss!;-)

2 kommentarer:

  1. usch, inga skoj alls! jag håller både tummar och tår för att ni inte ska behöva få nått mer! stärkande kramar!

    SvaraRadera