fredag 13 april 2012

Utelek


En liten vår-larv.:-)

Jag hatar den här årstiden!

Förstår ni mig nu då?

Jag hatar verkligen hur den här årstiden ter sig. Jag älskar såklart att det börjar bli varmare och ljusare ute men slasket och gruset och LERAN! Jag hatar det! Det spelar ingen roll hur man klär barnen eller hur mycket extrakläder de har med sig till förskolan. De är likt förbenat dyngsura och fulla med lera när de kommer in eller hem. Men snart har det väl förhoppningsvis torkat upp någorlunda.

På tal om att det blir ljusare ute, när det är läggdags för småtrollen så brukar Loa tro att jag skojar. Han tycker det är mycket underligt att han måste gå och lägga sig när solen fortfarande skiner ute. Men som tur är så kan man muta honom med det ena eller det andra, typ att han inte får åka till Leos lekland imorgon om han inte går och lägger sig, vilket brukar funka klockrent. Sen brukar det inte dröja många minuter innan han snusar gott i sin säng.:-)

Jepp, imorgon bär det av till Leos lekland. Något som vi ser fram emot extra mycket hela familjen.
Men nu gott folk blir det skräckis med min blivande make. Om han bara kan förmå sig att sluta spela på fiolen som nyss kommit hem efter att ha varit på spa-semester i Mora i ca två månader. Ja, du läste rätt. Fioler behöver också åka på spa-behandlingar lite nu och då.;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar