måndag 2 april 2012

Preaviously on Trebarnsmorsans liv & lustar

Det har hänt en del den gångna veckan så jag tänkte uppdatera er med lite bilder och text.:-)

Förra helgen tog vi en promenad in till stan och fikade. Jag förundras alltid över de vackra byggnaderna på vägen in.
Jag blir lite  förbannad över att "de" har råd att bygga en massa nya snordyra byggnader, men "de" har inga pengar för att rusta upp de vackra byggnaderna i hamnen. De finaste i hela Ö-vik. Snart är de så nergångna att de måste rivas...

Detsamma gäller dessa två vackra gamla byggnader. Sååå fina!

Efter att vi fikat och haft trevligt så tog vi bussen hem, vilket var mycket uppskattat.

Väldigt uppskattat!:-)

Vår lilla Tjofis sovde några dagar hos sin mormor under veckan. Här sitter hon nyfriserrad med en rosa slinga.:-)

Loa somnade på soffan en eftermiddag. Det tog en stund för Danne att väcka honom. Han provade bland annat att sätta honom direkt på en köksstol.:-)

När Lovisa kom hem från mormor så blev vi även "med hund". Min "lillasyster" Selma bodde hos oss några dagar. Här pågår Selma-mys.


Min syrra Johanna och Joline var på besök i frdags. Joline är världsmästarinna på att gapa.:-)


I lördags var det dags för Lovisas sista lektion på simskolan. Efter det åkte jag, Lovisa, Laila, Stina och Saga in till stan för att fira det. Här håller de stolta tjejerna upp sina simmärken. Från vänster: Saga, Stina och Lovisa.


Lördagsmys med Selma.:-)

Under förra helgen och den gångna veckan försvann nästan all snö. Äntligen trodde vi att våren hade anlänt på riktigt. Men tji fick vi. Helt plötsligt började det snöa. T.o.m katterna blev förvirrade.


Idag var jag och Tessan och fikade med en kär gammal vän; Linda. Det var evigheter sedan vi sågs. Underbart att ses igen! Här är en av anledningarna till att vi inte hunnit ses. En av de sötaste anledningarna måste jag påstå!:-)
Fina lilla Allessa! Fikastunden varade i fyra timmar så vi har nog tagit igen det mesta av den förlorade tiden.;-)

Så där ja, nu är ni uppdaterade! Nu faller ögonlocken igen. Dags att ladda för en ny dag.
God natt hund och katt! Sov gott stort som smått!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar