tisdag 3 april 2012

Om du frys så gör eld i spisen


Att dammsuga soffan är som att göra en arkeologisk utgrävning. Man kan hitta fina gamla fynd. Ett popcorn. Ja faktiskt så hittade jag bara ett popcorn. Annars så brukar jag hitta så många att man kan få ihop till ett helt fredagsmys. Men nu var det inte så längesen jag dammsög soffan så därav färre fynd. Hittade även ett blått plektrum, vilket inte är så konstigt eftersom Danne gärna spelar gitarr i soffan. Och så hittade jag ett pirat-svärd som Olle blev extra glad över. Jag hade gömt det bakom kuddarna en gång när Olle blev lite för våldsam med det.
Måste bara säga att jag är så sjukt nöjd med den nya dammsugaren! Herre min je vilken skillnad! Hallelujah!

Just nu sitter jag i en av våra blå fåtöljer och huttrar och väntar på att elden i spisen ska komma igång och värma min stelfrusna kropp.
Ska strax ha film-mys med min älskling. Tror jag måste länsa skåpen på godsaker, kanske hittar man något kvarglömt lördagsgodis som ungarna lämnat, hihi.

Mysdags!
Go'kväll på er!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar