torsdag 2 februari 2012

Bara på lördagar

Det bästa med att gå och handla med ungarna är att man inte kan köpa godsaker till sig själv. Man liksom springer förbi godiset för att de mot förmodan inte ska börja tjata. Men jag har rätt duktiga barn. De vet att godis bara gäller på lördagar, oftast. Så när vi är på affären allihop så måste jag intala mig själv när vi går förbi alla hyllmeter med godis: "Bara på lördagar, bara på lördagar!" Rätt bra faktiskt när man som jag har svårt för att låta bli att köpa den där chokladkakan. Jag intalar mig själv att jag förtjänar den och att jag har varit duktig som tvättat eller städat. Därför är det perfekt när jag har med mig barnen! Då blir det inget godisätande på veckorna. Då är jag ju faktiskt super duktig så jag förtjänar mycket godis på lördagar!:-)

Har varit gräsänka i några dagar, men ikväll så kommer min älskling äntligen hem igen. Har köpt björkved på Konsum idag så det ska bli varmt och mysigt ikväll.:-)
Nu ska jag tina kyckling för snart kommer brorsan och hans fina fru och äter med oss. Till kycklingen blir det grönsaker, tortillabröd och fetaostcreme. Så jäkla gott! Love it!
Och idag blir Olle 1,5 år! Shit vad tiden går fort! Han var så duktig idag när han fick 18-månaders sprutan! Sa inte ett knyst. Det har han ärvt efter mamma, efter mig alltså.;-)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar