torsdag 5 januari 2012

Mitt 2011


Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Jag blev moster och gudmor.:-) 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, några stycken.
Dog någon som stod dig nära?
Ja, min älskade mormor...:'-(
Vilka länder besökte du?
Var mest hemma, förutom en vecka på Kreta.
Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Gärna ett jobb och lite mer pengar på banken.
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Den 29 oktober när Olle tog sitt första steg.
Vad var din största framgång 2011?
Att jag lärde mig lite mer om mig själv. Att Sarek släppte ett samlingsalbum. Att vi hade releasespelning på Södra Teatern.
Största misstaget?
Brukar inte reflektera så mycket över misstag utan tar lärdom av de istället.
Bästa köpet?
Vår MacBook Pro utan tvekan!
Vad spenderade du mest pengar på?
Tekniska prylar och huset.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min familj gör mig alltid glad. Blev också mycket glad över de fina recensionerna av den nya skivan.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
”Där gullvivan blommar" med Sarek, en Grymlings cover som spelades på min mormors begravning och som vi även spelade på releasekonserten på Södra Teatern och gästades av Håkan Hemlin. Det var stort!:-) "Trollmors vaggsång" som ungarna alltid vill att jag ska sjunga när de ska sova.:-) Och "Here comes the sun som jag och Danne gjorde en egen version av.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tror jag varit gladare. Inga gravid- eller amningshormoner i kroppen och jag gick ner en massa gravidkilon. Dessutom har jag lärt känna mig själv mer.
Vad önskar du att du gjort mer?
Gått och lagt mig i tid. Lyssnat på min intuition. Rört på mig. Vågat mer.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig. Grubblat. Tjaffsat om småsaker med samtliga i familjen.
Blev du kär i år?
Föll som en fura för Mia Skäringer! Men kär blir jag varje dag i min blivande man.:-)
Favoritprogram på TV?
Desperate Housewives, Drömmen om ett barn, Barn till varje pris? och en  och annan toppendokumentär.
Bästa boken du läste i år?
Dyngkåt och hur helig som helst och Avig Maria av Mia Skäringer.
Största musikaliska upptäckten?
Många. Upptäckte också en ny sida av min egen röst, stort!
Något du önskade dig och fick?
En ny mobil.:-) Och en massa annat under hela året, inte bara materiella saker.
Något du önskade dig och inte fick?
Säkert massor. Men brukar inte lägga ner energi på att tänka på sådant. "Inget blir som man tänkt sig - på gott och ont" världens bästa ordspråk!
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Blev firad av min familj.:-)
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det blev toppenbra som det blev. Det var menat.
Vad fick dig att må bra?
Min famlj, egentid, skriva och sjunga.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Mia Skäringer! Så rolig, skör och vacker.
Vem saknade du?
Min mormor.
De bästa nya människorna du träffade?
Det var så många.:-)
Mest stolt över?
Att jag vågat göra vissa saker. Ska våga mer och se vad som händer. 
Högsta önskan just nu?
Att om jag släpper taget så landar jag mjukt när jag väl når marken. Jag vill så mycket och måste börja trassla ut trådarna men vet inte var jag ska börja. Det blir nog bra i slutänden. Jag måste bara våga börja någonstans. Våga är ordet för 2012!


Har snott listan från UnderbaraClara.

2 kommentarer: