torsdag 1 december 2011

Tänk om det kommer värsta kastvinden

Ibland (eller sällan) så köper vi med oss skräpmat och åker upp till Varvsberget och tittar på den vackra utsikten och äter. Idag gör jag det själv med en sovande Olle i barnstolen bredvid mig. Utsikten brukar vara slående men idag är Ö-vik mörkt och regnigt och utsikten lika dimmig som min bilruta. Och det blåser som bara den! Hela bilen skakar till ibland. Lite läskigt att stå här. Tänk om det kommer värsta kastvinden och slungar iväg oss. Fast i så fall så skulle de väl varnat bilister att köra upp hit...?

Har nyss varit på Trollmusikal som Lovisa och hennes klass satt upp. De var superduktiga!
Och Lovisa som brukar vara så blyg och gömma sig bakom de andra när det är Luciafirande eller dylikt. Men nu dansade hon runt och sjöng med de andra. Hon sjöng inte så högt, men tro mig det kommer!:-)
Jag har redan fått höra alla låtar hemma. Hon kan de helt och hållet utantill.
Jag är så glad för hennes skull att hon tordes. Och hon blev så stolt när jag sa det till henne. Min stora duktiga tjej!

Ikväll vankas det kalas. Så nu måste jag pysa och hitta en bra present.:-)
Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar