lördag 26 november 2011

Naturens krafter

Imorse fick jag frukost på sängen. Danne och barnen kom in och sjöng Ja må hon leva. Nä, det är inte min födelsedag. Men det är bara så han är min älskling; spontan och påhittig och rolig och alldeles, alldeles underbar!:-)

Barnen sitter och tittar på film och äter lördagsgodis och Olle sover middag. Själv funderar jag över hur jag ska göra ett snyggt jularrangemang att ställa ute på bron. Skulle vilja köpa en stor och snygg lykta att ha ute också.
Fast i detta blåsväder så vågar jag nog inte ställa ut något. Det är blåsigt värre idag och de har varnat för storm i vissa delar av landet.

Jag tycker det är häftigt med naturens krafter! Så länge de inte orsakar förödelse och lidande för människor förstås. Men så länge det är lagom så tycker jag det är så häftigt med storm och åska och hagel och spöregn och allt vad det nu kan vara. Så länge jag kan sitta inne i värmen och bara njuta av skådespelet ute.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar