onsdag 1 juni 2011

Rabarber blir Barbapapa baklänges

Står helt förundrad och ser på när Loa cyklar utan stödhjul. Han har lärt sig det helt själv på dagis. Han visade idag när jag hämtade de och när vi kom hem så skruvade jag bort stödhjulen.
Nu sitter Olle i solen och flaxar med armarna. Tror han är hungrig.
Själv håller jag på att kapa av några av våra gigantiska rabarber innan de förstörs. Det blir mycket av den varan i år.
Ska frysa ner lite också så vi har till vintern också.
Förra året orkade jag inte hålla på med sånt när magen började bli tjock. Men i år blir det andra bullar!
Om jag får som jag vill så ska det planteras både äppelträd, några buskar och blommor också!;-)
Nä, dags att ta hand om gnällungen!:-)
Förresten, visste ni att rabarber blir Barbapapa baklänges?
Hahaha, det var ett av de första skämten som Danne drog för mig.:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar