tisdag 14 juni 2011

Min "plupp"

Idag är det dags. Idag ska jag åka till sjukhuset och ta bort min "plupp"... Den som jag haft på läppen i alla dessa år. Den som jag först skämdes över och som jag sen kom att älska och som senare kom att bli lite av mitt signum.
Den som alla barn på dagis är så nyfikna över och som de jämt frågar om. Jag har ju naturligtvis lurat i de att det är en häxvårta.:-)
Men nu ska den bort.
Jag har aldrig haft problem med den så egentligen så skulle jag ju kunna behålla den. Men den har vuxit och blivit större och större och jag vill inte att den blir ännu större. Och nånstans så finns en längtan att få se ut som alla andra.
Men jag är lite rädd för att något ska gå fel. Tänk om läkaren skär av mig halva läppen! Eller att bedövningen gör så att jag blir förlamad i halva ansiktet, eller hela...!
Läkaren är säkert jätteduktig och allt kommer säkert gå jättebra. Men jag kan inte låta bli att tänka på det. (Han/hon ska SKÄRA bort den!)
Hejdå "pluppen"! Det har varit ett nöje att få ha dig sittandes på min läpp. Vi ses kompis!
Gud vad töntig jag är! Det är ju bara en liten utväxt!
Jaja, det blir nog bra... Hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar