fredag 13 maj 2011

Barnen kommer älska den nya platta vägen

Tråkigt väder idag men med glädjande nyheter! Äntligen bygger de om vägen!

De tidigare ägarna tjatade och tjatade på vår kära kommun att bygga om den dåliga vägen som blev sämre och sämre för varje år. Men ingenting hände.

Jag har lärt mig tycka om vägen för ingen bil kan köra fort på den. Vilket är bra när barnen är ute och leker.
Nu får vi se hur det blir.
Barnen kommer älska den nya platta vägen eftersom den går att cykla på. Men jag kommer nog att oroa mig för att bilar kommer använda den som en snabb genväg för att ta sig till affären.
Och gör de det så kommer de få med mig att göra!
Det blir nog bra i slutänden. Hoppas jag...

Ska till tandläkaren idag och laga en tand som gått sönder. Jag har egentligen två tänder som är trasiga, men den här är viktigast.
Den andra får de nog ta itu med när jag kommit hem från utlandet.

Ja, kan ni tänka er! Nästa vecka vid den här tiden så har vi nyss anlänt till Kreta! Underbart! Åh så jag längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar