måndag 14 februari 2011

Baserad på en verklig händelse

Så sitter jag här igen i natten. Skittrött och hängig, men har en nattuggla fått sova en stund på kvällen så blir det några minuters vakenhet innan läggdags.

Är så jävla förkyld!!! Är less på att vara så förkyld! Det bränner bakom ögonen och dom tåras, huvudet känns mosigare än vanligt och det känns som om kroppen varit ute och festat. Varför fick inte jag följa med?;-)
Jag hör dåligt, sämre än vanligt. Och mina smaklökar fungerar inte som dom ska.

Mitt luktsinne ska vi inte tala om. Jag känner inte ens om min egen lilla son skitit ner hela blöjan med kloakbajs!
Så han får sitta i det tills det börjar svida och klia och han börjar grina. Då förstår hans mor att det är något som är galet. Har han otur så lägger hon honom i vagnen för att sova middag...
"Ingen idé att fortsätta gnälla..." tänker han och somnar. Inte förrän efter han vaknat igen och hans mor har gett honom gröt känner hon den välbekanta doften av bajs. Då går det upp för henne att det var ett tag sedan hon bytte blöja på sin son...
Baserad på en verklig händelse.....

Skäms på mig! Men det är inte så lätt när jag mår som jag mår... Får skylla på det. Men han fick inga större men av det. Varken pungen, snoppen eller stjärten blev röd.;-)
Men en sån här händelse för en tillbaka till drömmarna man hade i början av föräldraskapet eller under graviditeten. När man drömde mardrömmar om att man glömde ge sitt barn mat eller glömde byta blöja eller rent utav glömde bort att man hade ett barn. Och sen när man vaknade så kände man sig så otroligt värdelös som förälder och man undrade hur det skulle gå och vilka men man skulle ge sitt barn.

Men vilken tur att vi känner oss värdelösa ibland! Det betyder ju att vi har ett samvete.
Jag tänker inte grotta in mig i det här, nu släpper vi det! Nu har jag fått skriva av mig.:-)
Ingen av oss är perfekt! Tack och lov för det!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar