onsdag 26 januari 2011

30 dagar

Dag 11 - Mina syskon

Jag har fyra syskon, jag är äldst.:-)

Den 16 augusti 1984 föddes Johan. Kommer ihåg att jag var så avundsjuk på honom som fick ligga på en filt på golvet i vardagsrummet medan mamma och pappa tittade på tv på kvällarna och jag var tvungen att gå och lägga mig! Han var ju bara en bebis! Varför fick han vara vaken men inte jag?!:-) Han är nog den jag har mest gemensamt med. Vi gillar musik och film båda två så det blir väldigt mycket snack om sånt när vi ses.:-)

Den 25 juni 1987 föddes Johanna. Jag kunde inte förstå vilket liv det blev den dagen hon kom, allt prat om att jag hade blivit storasyster. Jag var ju redan storasyster!:-) När vi var yngre gick vi inte alls ihop, men det har liksom vuxit bort med tiden. Nu umgås vi rätt mycket. Och mer lär det bli för snart ska jag bli moster!:-)

Den 13 december 1996 föddes Marie-Therese. Då var jag 16 år och hade längtat efter ett litet syskon. Och till en början så verkade det som om hon aldrig ville komma ut. Men, nästan tre veckor försenad, så kom hon äntligen!:-)

Den 20 juli 2007 föddes Anna-Maria. Jag var 27 år och väntade mitt andra barn. Men jag tyckte det skulle bli jättekul med ett nytt litet syskon. Det skiljer bara drygt två månader på henne och min egen son Loa.:-) När Anna-Maria föddes var hon redan moster eftersom Lovisa var drygt två år då.:-) Dom verkligen älskar varann dom tre. Tror att dom kommer ha väldigt skoj när dom blir äldre.

På tal om det så måste jag bara få berätta om en incident!:-)
Jag var barnvakt till Anna-Maria och åkte för att hämta Lovisa och Loa på dagis. Det var en praktikant där då som Lovisa var väldigt förtjust i. Han satt alldeles intill när några av barnen frågade vem "det där" var och pekade på Anna-Maria.
"Det är Lovisas och Loas moster" svarade jag. Och blicken praktikanten fick var obetalbar!:-) Han tittade förvirrat på mig, sen på Anna-Maria, sen på Lovisa, sen tillbaka på Anna-Maria och sen på mig igen. Det verkligen syntes att han försökte förstå hur det där gick ihop. Undrar om han lyckades? Det såg så otroligt kul ut!
Dom lär nog få fler sådana blickar och liknande händelser.:-)

Bara så ni vet, alla mina syskon, så gör jag ingen skilnad på om ni är hel- eller halvsyskon.
Jag älskar er lika mycket!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar