tisdag 16 november 2010

Detta har hänt

Förra veckan blev målarna klara med övervåningen. Det blev så fint! Ska lägga upp bilder när jag har tid.

Min bonuspappas mamma, Märta, har lämnat jordelivet och i fredags var det dags för begravning. Det var så vackert! Och det kändes så fridfullt. Shit vad jag grät! Trots att det var så länge sen jag träffade henne. Det var så synd att vi aldrig tänkte på att åka och hälsa på henne och visa upp Olle. Det hade hon nog gillat, hon älskade ju bebisar. Men av nån anledning så är man alltid efterklok, och det är klart att man kommer på sånt när det är försent. Men jag vill tro att hon har sett honom, från den platsen hon är på nu.:-)

På lördagen var det 50-årsfest för Per. Kanske konstigt med begravning ena dan och 50-årsfest nästa. Men det var perfekt!:-) Hela Pers släkt var ju redan samlad och varför inte avsluta med nåt roligt? Vi hade så kul! Och jag tror att Olle skickades laget runt. Vi såg bara till honom när han blev hungrig och ville äta, sen fortsatte han sin runda från famn till famn.:-)

På söndagen var det Farsdag. Danne fick present och kort av sin lille son. Sen på eftermiddagen åkte hela familjen till Mellansel för att gratta min pappa. Där bjöds det på tårta och mat. Vi kom hem rätt sent och då skulle barnen direkt iväg till sin pappa.

Nu har det varit Olle-tajm i två dagar. Imorgonkväll kommer barnen tillbaka till oss.:-) Längtar efter mina små!

Idag fick Olle sin 3-månaders-spruta oxå. Så nu har han fått feber... Hoppas han inte blir sämre... Men han har varit på gott humör hela dagen.
Och vuxit hade han gjort! Nu mäter han 63,5 cm och är 8180 gram tung! Inte undra på att det är jobbigt att gå och bära på honom!:-)

Nu sover han här bredvid mig. Danne oxå.:-)
Ska krypa ner under täcket och sova jag oxå. Har lite att göra imorn innan ungarna kommer.
Ska bli härligt att rå om dom i några dagar innan dom åker till sin pappa igen.

Nu tar mitt batteri slut!:-)
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar