tisdag 10 augusti 2010

Inte utan min mobil

Livet som trebarnsmorsa börjar kännas verkligt. Barnen var hos oss i helgen och fick träffa sin nya lillebror. Det var kärlek vid första ögonkastet! Så underbart att se dom knyta an till denna lilla varelse! Lovisa såg så stolt ut och Loa upprepade hela tiden att det minsann var hans lillebror.:-)
Nu i veckan är dom hos sin pappa för att inskolas på dagis. Hu vad tiden går, redan slut på sommarlovet...

Igår var vi hos min bror Johan och hans fästmö Sandra för att hjälpa till att sätta in en dörr plus att dom skulle bjuda på mat och titta på lilla Olle. Det där med dörren blev det inte så mycket av då dom klarade allt själva. Men maten var delikat och vi hann ju umgås desto mer.:-)

När vi varit där åkte vi och lämnade barnen hos Lars. Sen skulle jag och Olle gå på affären för att handla lite. Då upptäckte jag att min mobil var borta. Mitt dumhuvud, tänkte jag, jag har glömt den hos brorsan! Så vi fick åka tillbaka dit för att leta. Men vi hittade den inte... Den är fortfarande borta...

Själva mobilen skiter jag i egentligen, det jag är mest ledsen över är att jag förlorat bilder och filmsnuttar på barnen. Jag hann föra över bilderna från BB till datorn iaf, tack och lov!
Jag fattar verkligen inte var den kan vara! Är det nånting jag håller reda på så är det min mobil.

Hur som helst så är den borta just i detta nu och förblir troligtvis borta. Måste nog titta på en ny mobil i veckan... Det träliga är att jag nyss hade betalt dom sista hundringarna till min syrra som jag köpt den av, så för mig var den i stort sett ny.

Det skumma är att varje gång jag fått barn så har det hänt nåt med min mobil.
Lovisa: Min nya Nokia blev stulen. I den fanns bilder och filmsnuttar på Lovisa som nyfödd. Dom gick förlorade....
Loa: Det var fel på min nya Sony Ericsson och den var tvungen att lämnas in för lagning. Under tiden hade jag en kass lånemobil och gick miste om tiden när han började le och skratta... Finns väldigt få bilder från den tiden.
Olle: Min mobil försvinner spårlöst...

Får vi ett till barn så kommer jag kedja fast mobilen på min kropp!;-)
Hur som haver så är det som det är, mobilen är borta... Jag kan inte göra så mycket åt det...

Till något roligare. Idag kom BVC-sköterskan på hembesök. Skönt att slippa åka nånstans i det här spöregnet!Olle hade gått upp bra i vikt, 3410 gram. Han hade gått ner i vikt, som dom flesta nyfödda gör, till 3260 gram. Men nu hade han alltså ökat och gått om sin födelsevikt. Duktig kille!:-)
Nästa vecka är det vi som får masa oss upp till BVC för mätning och vägning. Alltid lika spännande.:-)

Nu gott folk är det natti!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar