onsdag 16 juni 2010

Pessimist

Läste nyss Zaras blogg att det är sommar nere i Skåne idag. Här skiner solen men det är ingen vidare värme.... Jag vill oxå ha sommar!
Måste klippa gräset idag. Man får passa på, snart börjar det väl regna igen... Jag är en pessimist idag.;-)
Fler pessimist-saker att hänga upp sig på; jag, Tessan och Danne ska sjunga/spela på bröllop på lördag och vi har ingen barnvakt... (Nej, det är inte DET bröllopet även om man kunde önska...:-) ) Mamma fyller år då oxå så hon kan ju inte vara barnvakt... Får se om det löser sig...

Har ont i ryggen oxå... Vaknar varje morgon med ont i ryggen. Men jag ska egentligen inte klaga eftersom jag inte har så många andra gravidkrämpor... Men jag måste få klaga av mig lite iaf.:-)
Trött är jag oxå, hela tiden. "Men det är väl inte så konstigt" som Danne brukar säga. Och det är det väl inte när jag tänker efter. Det tar ju på krafterna att bära runt på den här magen. Snart är det slut med det.

Igårnatt och i förrgårnatt och natten före det drömde jag att jag hade värkar. Det är väl kroppens och hjärnans sätt att förbereda sig inför förlossningen. Jag känner mig ganska redo nu. Det är liksom bara att följa med strömmen, go with the flow. Och fyra veckor till och jag kommer vara superredo att föda. Då brukar man (iaf jag) inte bry sig om hur jävla ont det gör, huvudsaken är att dom kommer ut för man är så otroligt less på att vara gravid. Och jag börjar bli less nu. Men håll ut, bara några veckor kvar nu... (Bebisen bör ju vara färdigbakad.)

Måste nog köpa lite godis så jag blir på bättre humör.
Ser ni vad trångt det är därinne! Tur att bebisarna inte får klaustrofobi! Och inte undra på att jag blir kissnödig ofta eller andas tungt. Det är ett under att jag kan sjunga överhuvudtaget!;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar