måndag 22 mars 2010

Prinsessan och grodan


Just det, glömde ju skriva att vi var på bio igår. Vi såg Prinsessan och grodan. Jag hade inga större förväntningar och blev glatt överraskad. Oftast så brukar ju dom flesta Disney-filmer vara uppbyggda på ungefär samma sätt. Så är även den här filmen MEN (Tony Irving) med vissa olikheter. Detta är den första filmen som har färgade huvudrollsinnehavare (mycket positivt!). Plus att det första gången är någon som dör, för att inte avslöja för mycket... Den är ju dessutom handmålad på gammalt vis så det är skön Disney-känsla.
Hur som helst, mycket sevärd!

Vi chansade och tog med båda barnen. Lovisa är ju inga problem men Loa är ju en helt annan femma. Vi kom överens om att om det blev för jobbigt och han inte kunde sitta still så skulle han och Danne gå på UH och fika. Men det gick superbra.:-) Efter en stund ville han ha tutten och sitta i Dannes knä. Det är bara Danne som gäller för honom just nu. Fast han är ju mammig oxå, ibland. Men när jag frågade om han ville sitta i mitt eller Dannes knä så tittade han på mig som att: "Tror du jag vill sitta och trängas med den där bullen du har på magen som bara växer och växer?!"
Strax därefter somnade han.:-) Och efter en stund hade även Danne somnat. Sötisarna!:-D
Tur att Lovisa älskar bio lika mycket som jag! I henne kommer jag alltid ha en biokompis.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar