fredag 19 mars 2010

Barnkläder, kladdkaka och film

Har egentligen inget att skriva om. Tänkte bara fylla på bloggen med ännu ett inlägg. Annars brukar jag tänka ut ett inlägg innan jag skriver det, om något aktuellt eller något nytt som har hänt, eller något jag går och funderar på. Ibland kan jag komma på ett jättebra inlägg med nåt spännande innehåll och en jättebra rubrik, men jag skriver aldrig... Nu skriver jag bara för att jag känner för att skriva.

Danne är bortrest och kommer hem imorn. Barnen är hos sin pappa och kommer oxå imorn. Saknar allihop... Ibland kan jag tycka att det är skönt med tystnaden och lugnet när alla är borta. Men ikväll var jag hos en kompis på barnklädes-party (Tack för inbjudan Laila!:-) ) och när jag kom hem så var det alldeles tyst och tomt. Bara Kurt (katten) hälsade på mig när jag klev in genom dörren. Det var nästan så jag var lite mörkrädd. Lät två lampor i köket och en lampa i vardagsrummet vara tända för att det inte skulle bli så mörkt när jag gick upp till övervåningen. Borstade tänderna och nu sitter jag med datorn i knäet i sängen och har kollat min Facebook och nu skriver jag detta inlägg.
Ska glo lite på film innan jag somnar. Känns mindre ensamt då.

Fast jag är ju inte helt ensam. Har ju en liten krabat i magen. Men h*n har varit väldigt lugn idag. H*n kanske inte kan röra på sig ordentligt med tanke på all kladdkaka jag ätit ikväll. Fy på mig! Men imorn ska jag äta nyttig frukost för att kompensera.;-)

Är riktigt bebis-sjuk nu. Och nu börjar det kännas verkligt. Undrar vad det är för en liten person...:-) Ska bli så spännande att få lära känna den här lilla människan. Om h*n är lik sina syskon, eller inte alls. Hur h*n ser ut och hur h*n är och om det är en pojke eller flicka.:-)
Längtar tills h*n ligger i min famn! Men nu är det mindre än halva tiden kvar. Snart, snart, snart...:-) Tålamod är inte min bästa egenskap. Men jag har ju inget val.
Fast man har aldrig hört om någon som stannat kvar där inne...;-D

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar