lördag 27 februari 2010

Sjukling helg

Har gått in i vecka 18 nu. Tiden flyger fram! Jag har även börjat praktisera på Avis. Har ju jobbat där förut och känner allihopa där. Vi har superroligt!:-)
Men ibland får jag så himla ont av foglossningen och måste ta det lugnt. Tur att dom förstår mig och tur att det inte är så stressigt och ansträngande.

Har läst lite som jag skrivit om dom tidigare graviditeterna och kommit fram till att detta är ett mycket lugnt barn, än så länge...:-)
Lovisa kände jag mycket fr.o.m. vecka 17. När jag gick med Loa hade t.o.m. hans pappa fått känna på hans sparkar i vecka 17. Den här bebisen rör sig mycket sparsamt och försiktigt. Har bara känt en rejäl spark en gång som jag verkligen visste kom ifrån bebisen. Men den verkar ju ha det bra därinne så sparkarna lär väl bli kraftigare med tiden.
På onsdag ska vi på ultraljud. Ska bli så spännande! Vi längtar!:-)

Snart börjar mello. Ska försöka få i mig lite soppa innan dess. Vi har sjukling helg här hemma. Barnen är hos Lars så vi skulle passa på att måla i hallen. Men så igår åkte Danne på nåt som liknar magsjuka och har sprungit mellan sängen och toaletten hela natten. Inte mycket sömn för oss alltså, och helst inte för honom stackarn... Och därmed ingen målning idag... Men vi hinner nog med det innan bebisen kommer iaf.;-)
Det är ju skönt oxå att bara ligga i sängen och glo på dokumentärer på svt play (Jag ÄLSKAR verkligen svt play!!!) och sova när man vill.:-) Men det hade ju varit skönt oxå att få nånting gjort. Men, men, det blir av när det blir av. Ingen stress här inte!:-)

Nä nu är det sopp-tajm!:-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar