måndag 11 januari 2010

Dagis, vardag och rutiner

Ungarna är lagda och förhoppningsvis så sover Lovisa. Jag förstår inte var hon får all ork ifrån. Vi klev upp kl 7 imorse och ändå var hon vaken tills klockan var nio. Och hon sover inte på dagarna heller som Loa gör. Han har ett stort behov av att få sova på dagarna och har inga större problem att somna på kvällarna. Men Lovisa blir jättepigg och springer ut och in ur rummet. Blir galen på henne ibland!
Hur som helst så är det rätt tyst därinne nu. Man kan ju alltid hoppas.;-)

Om ca 40 min så börjar en av serierna jag följer; Medium. Så jag passar på att blogga under tiden.:-)

Det är skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Så man får tillbaka lite rutiner. Både vi vuxna och barnen vände på dygnet under ledigheten. Men nu är man tillbaka i verkligheten igen.

Om tre veckor flyttar vi! Fatta att jag längtar! Och jag är inte den enda. Lovisa frågar nästan varje dag hur länge till vi ska bo här och när vi ska flytta.:-D Hon vet ju att hon får eget rum där borta.:-) Hon är så trött på att dela rum med Loa. Hon sitter ju gärna själv inne på rummet och pular med nåt hon tycker om och oftast så slutar det med bråk eftersom Loa gillar lite mer action. Då försöker jag sätta på en bra film eller nåt till honom så han håller sig lugn.

Det är så jävla svårt att få det att funka i en liten trea! Två vuxna och två barn. Tänk er alla grejor! Alla kläder, alla jackor och overaller! Det är hemskt! När man bor så här litet så inser man hur himelskt det är med bra förvaring! Och det existerar inte här kan jag säga. Visst det finns gott om garderober i den här lägenheten, men dom räcker inte till av nån anledning! Fast det är ju inte så konstigt då man tänker efter hur mycket grejor man har som småbarnsförälder.
Hur som helst så dröjer det inte länge förrän vi flyttar och då slipper vi grubbla över hur vi ska få plats med alla grejor. Snarare hur vi ska kunna fylla hela det där stora huset med grejor!:-D
Lääääääängtaaaaaaar!!!

Nu har jag fördrivit tiden klart! Ska ta lite glass och bänka mig framför tv:n!:-)
Mys pys på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar