tisdag 11 november 2008

Dagis är verkligen fantastiskt!

Hemma igen. Eller ja, jag har ju varit hemma några dagar nu.:-)
Kom hem kl halv fem på lördag morgon och gick genast och lade mig, fick sova till kl var halv elva. Trots det så var jag trött hela dan...
Sen på söndan så jobbade jag. Jag missade Svensktoppen där vi skulle testas. Nån som har nån aning om hur det gick?:-)

Idag lämnade jag Loa på dagis för första gången. Lars lämnade honom i fredags och det gick jättebra. Men idag var det alltså min tur. Kändes jätteskumt att komma hem utan barn... Men jag hann inte göra så mycket som jag först hade tänkt... Åt lite yoghurt medan jag glodde på Nyhetsmorgon och sen blev jag så trött så jag däckade i soffan. Sen när jag vaknade så var det dags att hämta hem Loa igen.
Imorn ska han vara där hela dan. Känns lite pirrigt, men om det är nåt så ringer dom ju.
Han hade varit lite sur när jag lämnat honom imorse, men det hade gått över snabbt och sen gått jättebra.
Tur han har sin storasyster där och sin kompis Kerstin.;-)

Dagis är verkligen fantastiskt förresten! Loa har aldrig somnat så tidigt (iaf inte sen han var liten bebis) som ikväll! Tror jag lade honom halv åtta.
Våra barn älskar verkligen att gå på dagis. Lovisa blir som förbytt när hon inte är på dagis, hon får inte riktigt samma stimulans när hon är hemma. Men det är ju inte så konstigt med tanke på allt som finns att göra och pyssla med där borta och alla kompisar... Hon tycker det är så kul där och hon längtar dit när hon är ledig. Det är härligt, men ibland önskar man att hon längtade hem lite oxå...;-) Vi måste alltid locka med nånting för att få henne därifrån, som typ; "vi ska till Stina idag!" eller "gissa vem som kommer och hälsar på ikväll!" eller "vi ska gå hem och äta jättegod mellis!" osv, osv...

Nu ska jag gosa ner mig i soffan med min man och titta på Desperate Housewives. Hoppas Lars är varm för jag fryser! *Burrrrr*

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar