onsdag 2 juli 2008

Tillbaka till mitt tråkiga jag...

Alla har vi dagar när man bara vill skita i allt. Man orkar inte göra nånting utan vill helst bara krypa ner i sängen igen och gotta sig i sin egen misslyckade lilla tillvaro...
Idag har jag en sån dag. Men eftersom jag har två barn så är det bara bita ihop, kliva upp och göra sitt bästa. Däremot orkar jag inte tvätta eller bära upp nån tvätt, orkar inte göra nån lunch (Lovisa har dock försett sig själv med mat och frukt hela förmiddan så hon klarar sig och Loa har nyss ätit gröt), orkar inte ta på mig nån bh (inte just för tillfället iaf, kommer nån på besök blir jag väl så illa tvungen...), orkar inte ta på mig rena kläder och orkar inte tvätta håret... Orkar i stort sett ingenting trots att det är ett strålande väder ute och trots att man har två härliga ungar som är friska och krya........ (Fy på mig!)

Önskar att jag inte hade såna här dagar när jag kände så här. Och det har blivit ganska många på senaste tiden... Vet inte vad det beror på. Jag kanske saknar att jobba. Skulle tro att det är något sånt som spökar. Skulle va så skönt att får komma hemifrån några timmar varje dag och rensa skallen, plus tjäna lite pengar. Efter mammaledigheten har jag inget jobb att gå tillbaka till... Tänk, jag har aldrig haft ett fast jobb... Det kanske är många som aldrig haft ett fast jobb, vad vet jag. Men för mig så är det ännu ett misslyckande...
Jag är 28 år och vet fortfarande inte vad jag vill göra med mitt liv....! Och Sarek då...? Det enda jag ser är ett stort frågetecken när jag tänker på Sarek. Vet inte vad jag vill.... Jag låter tiden få utvisa...

I lördags så sjöng jag och Tessan på bröllop. Har varit så skeptisk mot att sjunga på bröllop, ja sjunga överhuvudtaget! Men denna gång var det annorlunda. Jag gjorde det helt för min skull och det kändes riktigt bra. Ingen ångest, ingenting. Bara lite nervositet och en stor kick när allt var över. Skulle faktiskt kunna göra det fler gånger.:-)

Vad jag behöver just nu är en stor dos av Tessan och Linda! Skulle vilja ha en riktig tjejkväll med god mat, rött vin och drinkar, ost och kex och te och en massa godis och spel! Jag vill skratta som bara vi brukar göra tillsammans. Skratta så jag kiknar och nästan kissar på mig! Sen ser vi nån usel skräckfilm och skrattar oss igenom töntigt skådespeleri och taskiga specialeffekter. Efter det ligger vi på våra madrasser på golvet i vardagsrummet och fnissar som fjortisar halva natten, om inte hela.;-) En sån kväll är precis vad jag skulle behöva! Men till dess så kan jag bara längta...

Tillbaka till mitt tråkiga jag... Men åandra sidan; varför ska jag ha dåligt samvete över att jag mår så här ibland? Varför ska jag be om ursäkt för det? Man måste ju må så här ibland!! Annars så vet man ju inte när man mår bra....!
Kanske jag ska äta lite iaf, ta på mig bh:n och tvätta håret.... Sen kan vi åka och köpa jordgubbar. Det skulle nog kunna bota mitt tråkiga humör. Eller så skiter vi i det oxå.;-)

Ha en inte alltför tråkig dag!:-)
/Jolli

1 kommentar:

  1. Men gumman! Känner med dig! O vet PREEEECIS hur du känner.....som sagt, vi har nog såna dagar allihopa. Hade en låg dag igår jag också faktiskt! Ville bara sätta mig på golvet och gråta när jag kom hem från jobbet igår, precis som ett litet barn....bara för att man är såååå trött....men så somnade jag typ klockan 18 nere på köks-soffan också och sen gick jag upp och la mig med Oscar!:-D Så jag kanske känner mig lite piggare idag....vi får se!

    O den där kvällen med brudarmä;-)....fan som jag längtar efter en sån också! De är underbara och guld värda! Ska vi försöka planera in en kväll SNART?


    O du, hoppas du känner dig piggare idag! ÄLskar dig! Puss puss!!!!

    SvaraRadera