måndag 5 maj 2008

Morgonstund har guld i mund.... Zzzzzz...


Vårat sovrum ser ut så här numera. Med kingsize-säng eftersom båda barnen gärna sover i sängen med oss. Mysigt men oxå frustrerande ibland när barnen vill kliva upp på tider då vi föräldrar bara vill sova vidare....
Idag vaknade våra bran 05:30. När man inte är van att vakna så tidigt så är det faktiskt inte roligt... Försökte somna om och låg och fantiserade om hur jag ska göra för att inte morgonsolen ska krypa in genom presiennerna och väcka dom. Efter en stund somnade Loa om men Lovisa var fortfarande vaken och förblev det. Lars gick upp med henne och jag fick slumra en stund till. Tack för det!:-)

Sen åkte jag in till stan med Laila och fick vara barnfri i några timmar. Skönt! Tack för det oxå!:-) Var på jakt efter gympadojor och gummistövlar till Lovisa. Hittade inga i stan men senare på dan åkte jag och Lars och barnen till Skokanonen utanför stan och hittade precis det vi sökte efter; ett par gympadojor och ett par gummistövlar. Riktiga fynd! Hoppas dom är bra oxå.

Nu badar Lars och Lovisa i badkaret i källaren och Loa sover så jag får passa på att blogga. Men jag skulle behöva göra något åt vårt fönster i sovrummet så morgonsolen inte kryper in genom persiennerna imorgon oxå och väcker barnen igen....

Åh nej! Nu kom jag på att jag ska till tandläkarn imorn.... Kul... Hoppas jag inte har några hål. Men jag känner på mig att jag har åtminstone ett. Hål i tänderna = hål i plånboken... Men det känns faktiskt skönt att få det bortgjort, sen behöver jag inte tänka på det under resten av sommaren. Då kan jag stila med mina hela tänder istället!;-D

Dags att lägga Lovisa nu!
Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

  1. Hej Jessica!

    Hoppas att allt är bra med er. Ville bara titta in och säga hej. Sitter här ensam. Klockan är två på natten och barnen sover så klart sedan många timmar tillbaka. Men jag kan inte sova. Det är urjobbigt att sitta ensam på nätterna med alla jobbiga tankar och inte kunna sova.

    Du får gärna titta in i min nya blogg och kanske skriva något där. Då skulle jag bli så glad. Jag har bytt från blogg.se till metrobloggen. Läs gärna där om min "underbara" (not) svärmor och hur hon beter sig mot mig och barnen sedan vi förlorade Peter. Hon ställde till ett helvete för mig och anmälde mig till socialen på helt falska och sjuka grunder. Men jag gick segrande ur det hela. Jag har skrivit om det i bloggen. Adressen är:
    http://metrobloggen.se/carina6969

    Ha det så bra och krama dina söta barn från mig.

    Kram från Carina i Kristianstad

    PS: Erbjudandet om att du kan få låna dvd med avsnittet ur Det okända som jag var med i står fortfarande fast, om du vill se hur duktig och träffsäker Terry Evans var ang. min pappa och hans död. Helt fantastisk var han

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica!

    Jag har lagt upp din blogg som en länk på min blogg. Hoppas att det inte gör något. Isåfall får du höra av dig.

    Idag ligger min blogg på plats 14 (just nu) på Topp100-listan för bloggar. Jag blev så förvånad...

    Kram från Carina

    SvaraRadera