torsdag 10 januari 2008

Liiite kroppsfett har väl ingen dött av...?

Tog Lovisa till dagis nu imorse. Eftersom Lars va hemma kunde jag oxå lämna Loa hemma. Så jag lovade Lovisa att hon skulle få åka bob till dagis. De va inte förrän vi kom ut som jag såg att de va isgata hela vägen till dagis... Och jag har världens halaste skor! Men eftersom jag hade lovat henne så va de bara att bita ihop och halka iväg. Vi va redan sena och blev på de viset ännu senare. Men hellre en sen och glad mamma än en stressad och arg mamma.;-)

De va meningen att jag och Laila skulle ta en promenad idag men eftersom de e så halt ute så får de bli en annan dag när de inte e så halt eller när jag har kunnat köpa nya skor...
Fast de skulle va bra för mig att få komma ut och röra på mig, och jag älskar att gå. Men lat som jag är tar jag mig aldrig tid. Jag gillar faktiskt min nya mamma-kropp. Har lite mer kurvor nu än jag hade innan jag fick barn. Då va jag nästan för smal. De enda jag retar mig på nu är den dallriga huden på magen! Annars ser jag rätt ok ut. Och liiite kroppsfett har väl ingen dött av...? Eller?! De går ju att dölja så egentligen behöver jag inte bry mig så mycket just nu. Får ta tag i de till våren när isen är borta!:-)

Beställde två par nya jeans på rean på H&M igår. Måste ju ha jeans! Älskar jeans!! Och än så länge så kommer jag bara i ett par av mina gamla jeans. Fyra månader efter att jag hade fött Lovisa kunde jag ha mina gamla jeans. Minns att jag va så lycklig! Så jag köpte flera nya jeans. Så nu ligger de ett 10-tal jeans i min garderob som jag kanske aldrig kan ha igen...:-(
Tänk att barn nr 2 skulle förändra kroppen så mycket. Eller va de jag själv med mitt socker-sug? Vem vet... Nu har jag inte lika stort socker-sug längre, förutom på lördagar, men då får man ju!:-D

Nu har den lilla kroppsmarodören vaknat och är jättehungrig!:-) Han gav mig fyra stycken bristningar på vänster höft oxå. Ser rätt snyggt ut faktiskt. Och de e ett kärt minne från tiden när han låg i min mage. Så jag kan inte låta bli att älska alla spår dom (barnen) lämnat efter sig på och i min kropp.:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar