måndag 21 januari 2008

Burrrr!

Läste min Sarek kollega Zaras blogg nu idag och hon skriver: "När ett barn föds då föds oxå en oro som aldrig lämnar din kropp.."

Just pga denna oro har jag varit på vårdcentralen nu på morgonen med Loa pga hans hosta. De bara rosslar i halsen på honom. Och han tar pauser för att hosta när han äter... Stackarn...:-( Mammas unge.... Men doktorn undersökte honom och konstaterade att de inte va nåt fel alls på honom bara lite rosslig som sagt men de e inget farligt.
Lovisa har ju oxå hosta och hon har haft feber i flera dar. Igår va första feberfria dagen. Och hon äter mindre än hon brukar göra annars, dvs ingenting! Och ändå har hon energi...? Fattar inte... För tillfället tittar hon på favorit filmen just nu; "Hitta Nemo" och käkar äpple.


Efter flera dagar med regn och slask mitt i januari är de äntligen kallt igen. Nästan -7 grader idag! Men med kylan utomhus så kommer kylan inomhus... Burrrr! Men har hellre minus grader och extra mycket kläder än plus grader och slask!


Va på stan och fyndade i lördags!:-) De va första gången sen jag va gravid som jag fick gå utan barn! Såååå skönt! Jag älskar mina barn bortom allt men ibland måste man få va ensam och bara tänka på sig själv!


Här e några av fynden:

Vit skinnjacka från Vero Moda 600:- (1200:-)
Rosa/brun skepparjacka från Bik Bok ca 200:- (ord.pris ca700:-)

Svarta mockahandskar från Vila 20:-
Vet inte vad dom kostade förut men de va nog en bra bit över 20 kr...:-)

Svarta pumps från Wedins 199:-
Har ingen aning om vad dom de ordinarie priset va. Dom e så sköna och snygga så 199 kr va som att skänka bort dom!

Blå strumpbyxor från Lindex 29:- Ordinarie pris vet jag inte men billiga va dom!:-)

Utöver detta så hittade jag ett par svarta benvärmare på Vero Moda, dock ordinarie pris men billiga ändå med tanke på kvalitén; 99:95

Ett par svarta jeans till mig på Cubus 99:- (ord.pris 399:-)

Ett par blå jeans till Lars på Stadium 99:- (ord.pris 499:-)

Och en lila bh på KappAhl 49:- (ord.pris 149:-)

Nu ska jag tampas med en trotsig och en missnöjd unge, mina små kroppsmarodörer!;-)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar