torsdag 24 november 2011

Röstlös

Idag, för första gången på nästan två veckor så sjöng jag och det lät som jag. Tappade rösten för snart två veckor sedan. Kunde inte ta en ton. Sist jag tappade rösten hade jag ingen sångröst på en månad. Det ser ut som att den är på väg tillbaka nu i alla fall. Saknar den! Saknar att sjunga!
Nu, på kvällen, när hela dagen har gått och rösten är utarbetad och slö så låter jag så där skönt hes.:-)
Men jag vill inte låta så, för det är ju inte jag.

Igår när jag dammsög (jag brukar sjunga när jag dammsuger) så hade jag en så cool hes och spröd röst som hade passat perfekt till den låt som jag just då skrev i huvudet. Den hade med all säkerhet blivit en hit!;-)
Men den skulle inte alls låta så bra med min vanliga röst. Så det var ingen idé att skriva ner något.
För ett ögonblick så önskade jag nästan att jag verkligen lät så på riktigt. Men som sagt; jag saknar min egen riktiga röst.

Nu ska jag dricka lite varmt helande te. Sen ska jag krypa ner under täcket och fortsätta läsa Avig Maria av Mia Skäringer.
Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar