måndag 5 januari 2009

Blöjfri!!!

Förresten! Jag ska inte bara kasta skit på min dotter och hennes tutteberoende! Jag ska berömma henne oxå!! Några veckor innan jul bestämde vi med fröknarna på dagis att Lovisa skulle vara utan blöja även där. Hemma hade hon ju varit blöjfri ett tag, iaf på dagarna. Packade ner en drös med ombyteskläder eftersom jag trodde att det skulle hända några olyckor innan hon lärt sig hålla sig och säga till att hon var kissnödig. Men det har gått hur bra som helst! EN gång har hon kissat på sig. Men då hade dom pysselstund på en annan avdelning, så jag skyller på att hon inte hade tid och när det väl blev kris så visste hon inte vart toaletten låg och då var det redan försent.

Bara en eller två veckor efter att hon slutat med blöja på dagen så bestämde hon sig plötsilgt bara för att sluta med blöja på natten oxå. Hon skulle gå och lägga sig en kväll och vägrade ta på sig blöjan. "Jag vill inte ha blöja!" sa hon bestämt. Jag och Lars bara tittade på varann. Så vi bäddade med frotéplast och ställde pottan intill sängen så hon kunde kliva upp och kissa själv på natten om det skulle behövas.

På natten kom hon in till oss och sa till att hon behövde kissa. Efteråt gick hon raka vägen in till sin säng och somnade om. Det var helt torrt i hennes säng på morgonen! Och morgonen efter det och morgonen efter det. Jag är helt paff över att det gick så snabbt! Hon bara bestämde sig liksom!

Jäklar vad stolta vi är!!:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar