söndag 23 november 2008

Jag börjar skymta ljuset i slutet på blöjtunneln

Så var det söndag igen och en ny vecka imorgon. Behöver jag säga att tiden går fort...?:-)

Lovisa hade feber nu ikväll... Typiskt, men väntat med tanke på hur snoriga båda ungarna är. Loa har t.o.m. blodigt snor som kommer ut. Ser ut som om han slagits. Stackarn... Och jag vill ju inte vara där och torka hela tiden heller eftersom det gör ont i lilla näsan och han blir ju så ledsen... Barnen sov middag länge idag. Loa har sovit två gånger, och ändå är dom så trötta. Våra små sjuklingar...

Lovisa är ju i stort sett blöjfri på dagarna nu.:-) Det har gått så otroligt fort! Helt plötsligt har hon kommit på hur roligt det är att gå på toaletten och pottan och både kissa och bajsa. Det är klart det händer olyckor lite nu och då, som idag t.ex. i soffan efter att hon hade sovit. Hon glömde väl bort... För övrigt så är hon ju så himla duktig. Och det säger hon ju själv oxå; "jag är sååå duktig mamma!".:-D Jag börjar skymta ljuset i slutet på blöjtunneln.;-)


Hittade förresten ett par skor i veckan. Hade inte råd att köpa dom just då så jag lade undan dom och Lars åkte in och köpte dom igår. Men när jag skulle prova och visa Lovisa mina nya fina skor så upptäckte jag att det var fel par skor! Mycket skumt! Så här ser godingarna ut iaf. Får se om jag köper dom. Har ju hunnit tänka både en och två gånger under helgen nu.:-) Vill ju ha ett par i äkta skinn egentligen, men alla jag har provat har inte haft nån skön sula....
Ska in till stan imorn, får se om jag hittar ett par andra....

Nu är det Wallander som gäller nere i vardagsrummet! Mysigt att kura ihop sig i soffan med älsklingen när det blåser upp till storm ute. Kobjällran ute på bron pinglar som besatt.

Tur man har ett varmt hem att söka skydd i. Det kunde ju ha varit värre...;-)

1 kommentar:

  1. hejsan!! de där skona har jag och dom är riktigt sköna och varma=) ha det gott kram maria J övik

    SvaraRadera