söndag 21 september 2008

En upp och nervänd dag

Igår var vi hos Linda. Vi åt gott (tacos), drack gott (cola) och skrattade gott, nästan hela tiden iaf. Lindas dotters hamster valde att gå bort just vid vårat besök och det blev lite kaotiskt när vi var i god färd med att laga maten och allt. Men efter allt ståhej så blev det en lugn och rofylld middag ändå.:-) Efter en dag fylld med lek somnade Lovisa och Lindas son (efter mycket om och men) i deras säng. Dom var sååå söta!:-) Men Loa däremot hade svårt att somna. Han somnade inte förrän kl var närmare tolv, trots att han bara hade sovit 1,5 timme mitt på dan! Då hade vi redan hunnit se en film så sen när han hade somnat så såg vi en till. Så vi kom inte hem förrän kl var typ halv tre. Men det var inga problem att få barnen isäng igen när vi väl kom hem.

Värre var det att komma upp imorse, iaf för mig (vilket inte var så konstigt, men helt klart värt det!). Men det var det minsta problemet... Har haft sååå många duster med Lovisa idag så jag har tappat räkningen totalt och rösten..... Idag har det varit en sån där dag när hon gjort hyss på hyss och inte lyssnat på mig överhuvudtaget. En sån där dag när jag hatat att vara mamma... Har nyss lagt henne, även det efter ett bråk och hon gråtit sig till sömns. Då mår man verkligen inte bra i mammahjärtat... Hoppas på en bättre start imorn, innan jag ska på "jobbet". För det är imorn det gäller!:-) Längtar lite, och ändå inte. Det blir så påtagligt nu att Loa börjar bli så stor. Han går i stort sett hela tiden nu. Så skulle han få en dagisplats nu så skulle det vara okej för mig. Har tänkt att "han måste gå när han börjar på dagis"! Och nu gör han ju det:-)

Ikväll ska jag gå och lägga mig i tid så jag orkar med hela morgon dagen. Måste ju vara skärpt när det är så mycket jag ska lära mig. Men det kommer säkert att gå bra.:-) Hoppas jag....

Behövde mig ett litet skratt så här på kvällskvisten så jag lägger upp den här roliga videon.:-)
"Där fick du smaka bly kanindjävel!":-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar