måndag 7 juli 2008

Kvinnlig intuition och Schweizernötchoklad

Knapert, knapert, knapert är vad vi har det just nu. Räkningar och lån har svalt nästan alla pengar med hull och hår och inte lämnat så mycket kvar att leva för. Men vi skojar om att vi får leva på kärlek och schweizernötchoklad.:-)
Tessans karl; Ken, jobbar på Rusta och kom härom dan hem med runt 30 st chokladkakor som han fått pga kort datum. Igårkväll skjutsade jag hem Tessan efter att vi tittat på film hemma hos mig. Och som betalning fick jag 5 st chokladkakor. Jag älskar schweizernöt men frågan är om jag inte kommer bli lite less på det efter att jag satt i mig alla dom där...!:-D
Sen när jag skulle köra hem igen var jag så trött så jag trodde jag skulle somna vid ratten. Skruvade upp volymen på stereon och ylade med i mina favoritlåtar och riktade fläktarna med kall luft mot ansiktet. Visste att det fanns en container efter vägen och saktade ner för att kanske få en syn av den, även fast jag visste att jag inte skulle se den eftersom den ligger skyddad från vägen mellan träd och buskage.
Jag och Lars har nämligen som hobby att hitta fynd i containrar och på tippar, även om det både är olagligt och lite äckligt. Men människor kan slänga dom mest obegripliga saker ibland! Detta var mitt första containerfynd.
Den var t.o.m. hel! Det var senare som min katt slog ner den i golvet och den gick i två delar... Lars hittade en jättefin gungstol från 50-talet ca, för nåt år sen på en tipp. Den använder vi ganska så flitigt. Den är både skön att sitta i och en fröjd för lilla ögat!:-)
Såg ingenting såklart men fortsatte att köra sakta. Det var bara nånting som sa mig att göra det. Plötsligt såg jag nånting som sprang efter vägen. Trodde först att det var en katt men såg sedan att det var en grävling. Hade jag struntat i min intuition och fortsatt att köra fort hade jag kört över grävlingen. Alla som har kört över en grävling vet att dom är stenhårda och kan göra stor skada på bilen om inte värre. Och det är ju aldrig kul att köra ihjäl något eller någon! Så jag hade tur och tackar dom högre makterna och min intuition. Länge leve den kvinnliga intuitionen, ja intuitionen överhuvudtaget! Det är ju inte så att vi kvinnor tagit patent på den precis!;-)

Igår fick jag ett mycket välkommet mms med en bild på ett par jättefina skor till Loa. Ska få låna dom av min kompis Linda (det var oxå hon som skickade mms:et). När vi var på min lillasyster Anna-Marias dop igår så var Loa klädd i jeans, vit skjorta, slips och gubbkeps. Men inga skor... Och det var inte något varmt sommarväder precis... Och det kändes lite fel att sätta på honom rosa sandaler som han ärvt av Lovisa... Så nästa gång han ska kläs upp och vara fin så har han iaf ett par snygga skor att ha på sig! Tack Linda!:-)

Så här fin var han på dopet iaf.:-)

Och min fina lilla tjej som hittat ett fint halsband på Vero Moda.:-)
Här har hon målat sig i ansiktet. "Jag är en tiger" sa hon.:-D

Min lille son har en benägenhet att somna på lite konstiga ställen och i ännu märkligare ställningar.....
Tessan och Loa posar på café.

Kan inte bara skylla på att jag är nattuggla. Det är faktiskt svårt att gå och lägga sig och ännu svårare att somna när det är så här ljust ute kl 02:47 på natten/morgonen.....
Ja, jag vet! Det är vackert att bo i norrland...;-)
Dags att laga middag! Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar